Killing me softly

 

Strumming my pain with his fingers 他用手指輕撫我的傷痛
Singing my life with his words
歌詞唱出了我的人生
Killing me softly with his song
他的歌溫柔得迷死人
Killing me softly with his song
他的歌溫柔得迷死人
Telling my whole life with his words
歌詞道盡了我的一生
Killing me softly with his song
他的歌溫柔得迷死人

I heard he sang a good song 我聽說他歌唱得很好
I heard he had a style
極具個人風格
And so I came to see him
於是我特地前來
To listen for a while
欣賞他的演唱
And there he was, this young boy
他出現了,這位年輕男孩
A stranger to my eyes(*)
我眼中的陌生人

I felt all flushed with fever 我感到臉紅,全身發燙
Embarrassed by the crowd
在群眾面前覺得不好意思
I felt he found my letters
他看到了我寫的紙條
And read each one out loud
大聲的讀著每一個字
I prayed that he would finish
我祈禱著他能趕快唸完
But he just kept right on(*)
但他卻一直唸著

He sang as if he knew me 他唱著,彷彿早就認識我
In all my dark despair
在我最陰暗沮喪的時候
And then he looked right through me
然後,他看向我這邊來
As if I wasn't there
好像我不存在似的
And he just kept on singing
他繼續唱著
Singing clear and strong(*)
清晰而有力的唱著

 

 

 

 

                    

 

                

框架語法指導~黑嘉麗

arrow
arrow
    全站熱搜

    hsinyu12 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()